Kompetence absolventa
Absolvent se vyznačuje např. těmito kompetencemi:
• Taktně a efektivně komunikuje s klienty, jejich rodinami i místní komunitou
• Respektuje práva klientů, orientuje se v problematice profesní etiky.
• Poskytuje základní sociální i finanční poradenství.
• Poskytuje přímou obslužnou péči o klienty, podporuje jejich soběstačnost, provádí aktivizační činnosti.
• Klientům pomáhá zprostředkovat kontakt s úřady i udržovat a vytvářet základní sociální kontakty.
• Pomáhá při uspokojování psychosociálních potřeb a podpoře vzdělávací činnosti klientů.
• Je schopen vyhodnocovat změny zdravotního stavu, rozpoznává život ohrožující stavy, poskytuje 1. pomoc.
• Provádí základní ošetřovatelskou péči (např. péči o ležícího klienta, polohování, prevenci a ošetřování dekubitů).
• Připravuje jednoduché pokrmy, má základní znalosti z oblasti dietologie.
• Ovládá opravy a úpravy oděvů, zhotovuje textilní doplňky a hračky.
• Vyhledává různé zdroje informací a pracuje s nimi.
• Orientuje se v nejdůležitějších právních normách, týkajících se práce v sociální sféře (např. v zákoně o sociálních službách, zákoně o sociálním zabezpečení, zákoně o rodině, zákoně o sociálně právní ochraně dětí a správním řádu).
• Vede příslušnou úřední dokumentaci.